niedziela, 5 kwietnia 2015

Dziś o rysowaniu - Programy graficzne

Swego czasu, kupiłam tablet graficzny. Oszczędzałam, miałam, no to kupiłam. Spostrzeżenie pierwsze: Kup dopiero po tym jak się pozachwycasz. Kupiłam trochę za duży, nawet teczka A3 jest mniejsza. No ale mam to cudo i nie narzekam, bo komfort rysowania jest naprawdę wysoki. Tablet ten to intuos5 wacoma (obecnie intuos pro). 

Gimp

Razem z poszukiwaniem tabletu szukałam programów graficznych, znałam jeden - gimp. Jednak średnio mi sie podobał. Czyściłam wtedy skany, byłam edytorem w grupie zajmującej się tłumaczeniem mang. Gimp pasował mi do tego jak ulał, photoshop też może być, ale gimpa łatwiej obsłużyć, no i miałam go wtedy po polsku. Teraz możliwe że czyściłabym skany w photoshopie, jednak gimp ma swój klimacik (no i jest w 100% za darmo). Z grupy odeszłam, nie miałam czasu, jednak jeśli są chętni mogę zrobić poradnik (film czy pisemnie do wyboru) z działań edytora i typesettera.

gimp pl zanim coś klikniesz! Pamiętaj, nie "pobierz program" a "linki bezpośrednie" będzie szybciej ;)



Paint Tool Sai

Kolejnym programem był Paint Tool Sai, cudeńko używane przez sporą część ludzi, gdyby nie drobiazgi które zauroczyły mnie w CS6, rysowałabym tylko w nim. Właśnie w nim powstawały moje pierwsze prace. Nawet nie były jakieś tragiczne. Jeśli ktoś zaczyna rysować digital arty powinien go posiadać, choć początkowo wydaje się skomplikowany po kilku użyciach staje się bardzo prostu w obsłudze. Jedyne co mi przeszkadza to niemożliwość przesuwania okien z narzędziarzami - cześć można włączać i wyłączać , ale to akurat najmniejszy problem.



Photoshop CS6

No i Photoshop CS6, pewne drobiazgi czynią go lepszym od dwóch powyżej, ma więcej opcji, jednak nie wszystkie zrozumiemy tak od razu. jak każdy program wymaga trochę czasu by się z nim oswoić. Są jednak pewne drobiazgi, na przykład przesuwanie okien, zasób różnorodnych pędzli, filtry, i inne bardzo ciekawe funkcje które po prostu mnie zauroczyły. Choćby możliwość ustawienia obszaru roboczego i szybka jego zmiana.



ciekawostka z kołem barw link(YT)

A teraz to na czego nikt się nie spodziewał, moja praca ;)








Udanej Wielkanocy, jutro lany poniedziałek, sucha nie wstanę ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz