poniedziałek, 6 kwietnia 2015

Pisanie, mobilizacja i ćwiczenia

Zasadniczo piszę słabo, ewentualnie przeciętnie, poza tym niewyraźnie no itd.
Rysować tez najlepiej nie rysuję, ale tu idzie mi i tak znacznie lepiej. 

O co mi chodzi? O słowa talent i umiejętność. Jedno z drugim mają wiele wspólnego. Mając talent, a nie ćwicząc go (nie rozwijają umiejętności) nic z tego nie wyniknie. Jednak jeśli zaczniemy go rozwijać, to możemy się spodziewać miłych efektów. Tak samo, jeśli mówimy że nie mamy talentu i nic nie robimy, nic nie osiągniemy. Natomiast jeśli weżniemy się w garść i zaczniemy rozwijać nasze umiejętności, możemy osiągnąć tyle samo a nawet więcej niż ludzie posiadający talent.

Mówię to, bo denerwują mnie teksty, "ja tak nie potrafię". A robisz coś by potrafić? No nie wiem, ale ja tak znikąd nie rysuje jak rysuję. To kosztowało mnie trochę czasu.




Prawda jest jednak taka, że talent to wiele pracy, włożonej w rozwój swoich umiejętności. Nawet jeśli coś nie sprawia nam wielkich trudności, ich rozwijanie wymaga poświęcenia swojego czasu, a przecież moglibyśmy robić wtedy coś innego. Grając w grę z czasem staje się ona dla nas coraz prostsza, wiemy co i kiedy naciskać.


Dlatego jeśli ktoś mówi wam że nie potrafi i nic tym nie robi, 
to znaczy że nie chce potrafić.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz